Het bijzonder moderne en discrete systeem bestaat uit een lichte zender, toegang tot een beveiligd webplatform en een oproepcentrale die over uw persoonlijke gegevens beschikt.

Hoe werkt het?

De zender

Hij neemt weinig plaats in, weegt niet zwaar en de knop kan niet per ongeluk ingedrukt worden. Hij kan ook tegen een stootje.
De zender heeft een autonomie van 30 uren (voor een laadtijd van 2 uren). Dit kan het gebruik voor sommige personen beperken. Regelmatig de zender herladen is belangrijk, zodat hij buitenshuis op volle kracht werkt.

Het beveiligde webplatform / tele-tracking

Via de verbinding met een beveiligde website heeft men rechtstreeks toegang tot alle bekende informatie over het toestel (opeenvolgende posities, diverse alarmen, toestand van de batterij enz) Zo kan men bijvoorbeeld een verwarde persoon terugvinden.

De oproepcentrale
Onze oproepcentrale is 7 dagen op 7 de klok rond operationeel.
De medewerkers beantwoorden elke oproep, of u zich nu zorgen maakt over uw gezondheid (val, onwel worden, ongeval thuis…), over uw veiligheid (geweldpleging, ongewenste bezoeker…) of een ander probleem (angst, onbehagen, eenzaamheid…) en organiseren indien nodig de verdere opvolging.
Naast deze noodgevallen onderscheidt onze centrale zich vooral door een menselijke, warme en geruststellende aanpak, dag en nacht.

De plaatsing bij u thuis

Ons systeem wordt binnen een termijn van enkele dagen bij u thuis (waar ook in België) geplaatst door onze bekwame techniekers.

Een afspraak maken

Ons secretariaat legt samen met de abonnee of zijn/haar naasten een geschikte datum vast voor de plaatsing.

De plaatsing

Een technieker levert het Weenect-systeem. Hij configureert het en legt de werking van de alarmknop aan u uit. Dan vraagt hij u om enkele administratieve documenten in te vullen, zoals de lijst met te contacteren personen in geval van nood.

Werking van het alarmsysteem

Met een eenvoudige druk op de alarmknop kunt u op elk moment hulp inroepen, zowel door een sms’je te sturen naar uw naasten als via onze oproepcentrale.

Het versturen van een sms of mail naar uw naasten

We kunnen alarmsystemen via sms of mail activeren.

Aanpak door de oproepcentrale

Met een eenvoudige druk op de rode knop in het midden van de zender kan de gebruiker op elk moment de hulp van de Tele-Hulp oproepcentrale inroepen.

De centrale heeft de lijst met noodnummers, die u op voorhand doorgaf. Het kan gaan om nummers van familie, vrienden, kennissen, buren enz. Dit zijn uw ‘contactpersonen’ die snel tot bij u kunnen komen, waar u zich ook bevindt.

Kan de operator niemand op de lijst bereiken, dan doen we een beroep op de hulpdiensten.

Wij blijven met u in contact staan tot de hulpdiensten er zijn of tot het probleem is opgelost. Wij willen zeker zijn dat u in goede handen bent.

Andere mogelijkheden

GeoFence

Een signaal wordt verstuurd naar de Tele-Hulp oproepcentrale, ofwel via mail naar de naasten, zodra het apparaat een vooraf afgebakende zone verlaat.

Valdetectie

Een signaal wordt verstuurd naar de Tele-Hulp oproepcentrale, ofwel via mail naar de naasten, zodra een val van de drager wordt vastgesteld.

Inactiviteit, toestand van de batterij…

Een signaal wordt verstuurd via sms of mail naar de naasten zodra de batterij een kritiek punt bereikt en/of het apparaat uitvalt.